zaterdag 17 november 2018

KNIKKERZAKJES



Heb je weleens gehoord van Schoenmaatjes van Edukans?

Er worden schoenendozen gevuld met
Schriften
Pennen
(Kleur)potloden
Knuffel
Tandenborstel
Tandpasta
Zeep


OM DE DOOS VERDER TE VULLEN
SCHOOLSPULLEN: schrijfblok, gum, puntenslijper, etui, liniaal, kleurboek enz.
KLEIN SPEELGOED: pop, auto, kleine bal, jojo, pet, puzzeltje, ballonnen, knikkers, springtouw, muziekinstrumentje enz.
TOILETARTIKELEN: spiegeltje, haarspullen, kam of borstel, washandje, toilettasje enz.

WAT ER NIET IN MAG
Snoep of ander eten 
Oorlogsspeelgoed
BEPERK PLASTIC VERPAKKINGSMATERIAAL

Een paar jaar terug waren er al mensen die knikkerzakjes gingen haken om zo mee te helpen de dozen te vullen. Afgelopen jaar heb ik niet veel berichten over deze actie kunnen ontdekken.

Het patroon kun je bij Sparkelzcreatief via email opvragen (sparkelzcreatief@gmail.com). 

Helaas loopt deze actie deze maand al weer op zijn eind. Ik hoop dat er volgend jaar meer aandacht wordt geschonken aan het haken of breien van deze knikkerzakjes, zodat iedereen die graag handwerkt op tijd kan beginnen.


Ik heb Edukans aangeschreven en vroeg een adres om ze in te leveren. In eerste instantie kreeg ik een adres wat toch te ver uit de buurt lag. Je kan ze ook opsturen, maar dan kost het natuurlijk weer postzegels. 
Later kreeg ik via de mail een adres van een basisschool hier in Zwijndrecht die ook met Schoenmaatjes meedoet. Ik heb contact gehad en mag ze volgende week daar inleveren.


FIJN WEEKEND!






Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...