zondag 25 november 2018

gratis haakpatroon Innocent mutsjes voor het Ouderenfonds

Al eerder schreef ik over het haken van kleine innocent mutsjes voor het Ouderenfonds.

Ook dit jaar heb ik weer een verzameling gemaakt en vóór 5 december gaan ze via een antwoordnummer op de post.







Het patroontje van het laatste hoedje heb ik zelf verzonnen en uitgeschreven:

Garen geschikt voor haaknaald nr. 3.
Maak een magic ring en haak daarin 10 stokjes en sluit de toer met een halve vaste.

2e toer: op het eerste stokje 3 lossen * op het volgende stokje 2 stokjes, op het volgende stokje 3 stokjes *, van * tot * herhalen en bij de eerste 3 lossen nog twee stokjes haken. Sluit deze tweede toer met een halve vaste.

3e toer: in elk stokje een stokje maar dan alleen het achterste lusje opnemen zodat het hoedje beter wordt gevormd. Toer sluiten met een halve vaste.

4e toer: in elk stokje een stokje (beide lusjes opnemen). Toer sluiten met een halve vaste.

5e toer: in elk stokje een stokje (beide lusjes opnemen). Toer sluiten met een halve vaste.

6e toer: 3 lossen, * 1 steek van de vorige toer overslaan, 1 vaste, 2 lossen *, van * tot * herhalen. Ook deze toer sluiten met een halve vaste.

Laatste toer: in elk lusje van de vorige toer: 2 stokjes, 1 picootje, 2 stokjes en de toer weer sluiten met een halve vaste.

Als je wilt kun je nog een koordje haken om het om het mutsje te strikken of als de gaatjes het van toer 6  nog toelaten er doorheen rijgen en strikken.


Bij vragen of eventuele fouten in het patroontje graag reageren via mijn e-mail adres: anna.valk@online.nl

Weten jullie nog kleine projecten om te haken voor het goede doel? Laat het mij dan weten via mijn email-adres.

FIJNE ZONDAG en FIJNE (WERK)WEEK!

Groetjes van Anna.





Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...