zaterdag 14 april 2012

WINGSPAN ALS HALSWARMER

In mijn berichtje van gisteren liet ik een beginnetje zien van een zogenaamde wingspan sjaal.
Kijk voor de werkwijze bij mijn vorige berichtje.

Ik heb gemeleerde katoen van de Wibra gebruikt (niet altijd in het assortiment) en donkerblauw van Phildar - Phil Coton 3.





Ik heb alle delen aan elkaar gehaakt en de hals omgehaakt met eerst 4 rijen vasten en daarna een rij stokjes (elke 4e en 5e steek samen), daarna twee rijen stokjes (elke 3e en 4e steek samen).
Als laatste een rij vasten, als volgt: 2 vasten tussen de stokjes, 1 losse, 1 steek overslaan, 2 vasten tussen de stokjes enz.









Tijdens het maken bedacht ik dat dit patroontje ook gebruikt kan worden voor een poncho of een kinderrokje.

Graag hoor ik hoe jullie dit patroontje vinden!

Groeten van Anna

4 opmerkingen:

Lief en Mooi zei

Ik vind hem erg leuk geworden!

Lindevrouwsweb zei

Heel mooi geworden! Erg leuk!groetjes JOke

jellinacreations zei

Wat een ontzettend leuke uitwerking, zo heel anders dan 'het orgineel' maar zo bruikbaar voor andere dingen zoals je zelf al aangeeft.
Mij lijkt het erg leuk om er eens een rokje van te maken,
zoals je misschien wel weet ben ik gek op driehoeken!
Dank je voor het delen :-)

Atelier Valerie zei

Ik vind dit een heel prachtige sjaal geworden.
Zeker en vast leuk om dragen, origineel.

Lieve groeten,
Valerie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...