dinsdag 1 maart 2022

VOOR HET GOEDE DOEL





Al heel lang waren mijn zus en ik op zoek naar een instantie die blij zou zijn met onze gehaakte en gebreide dekens, babykleertjes enz.
Ik schreef ook Max maakt mogelijk aan en kreeg een hartelijk mailtje terug met een adres in Ulft.
Helaas ligt dit voor ons veel te ver uit de buurt. 
Mijn zus is lid van de facebookpagina Wibra, Zeeman en andere budget garens en kwam daar een stichting tegen die bij ons in de buurt (Ridderkerk) zit: Draagt Elkanders Lasten.
Deze stichting bestaat al 25 jaar en is een ANBI stichting, hetgeen betekent dat deze zich nagenoeg geheel inzet voor het algemeen belang.

Heeft u nog goede en schone kleding, dekens, schoenen, beddengoed, handdoeken, baby/kinderkleding of speelgoed over? Kom dan op maandagavond (m.u.v. 2e feestdagen en zomervakantie) tussen 19.00 en 19.30 uur langs op de Lagendijk 78 te Ridderkerk!

Sinds het begin van het ontstaan zijn zij actief met het inzamelen van kleding. Door de jaren heen hebben zij verschillende inzamellocaties gehad en sinds 2001 huren ze een gedeelte van een schuur aan de Lagendijk 78. Elke maandagavond staan er vrijwilligers klaar om de kleding in ontvangst te nemen. Ook hebben ze een grote groep sorteerders die de kleding sorteert en verpakt in bananendozen. Het verpakken in bananendozen maakt het laden van een transport gemakkelijker.

Per ingeleverde zak of doos vragen zij Euro 1,- als bijdrage in de transportkosten (ca. 3.500,- per vrachtwagen) van de goederen.
Dit vonden mijn zus en ik geen probleem, omdat wij ervan overtuigd waren dat het op de juiste plek komt.





Gisteravond hebben wij mijn autootje volgeladen en hebben de spullen bij de stichting afgeleverd. Nogmaals werd er bevestigd dat zij er heel blij mee zijn en dat het zeker op de juiste plek zal komen.
Het gaf ons ook een goed gevoel, want de Kringloop of een kledingcontainer is toch veel anoniemer.

Hartelijke groeten van





 

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...