vrijdag 21 december 2018

DMC SAMARA luxe fur effect yarn


Een paar weken terug bestelde ik bij Jeanet van Blij dat ik brei 
(polyester) bontgaren van DMC.
Er werd al aangegeven dat het moeilijk was om er mee te haken.
Dus dit was voor mij een uitdaging en haakte met haaknaald 10.






Ik kocht 2 bollen van ca. 100 gram DMC SAMARA en gebruikte haaknaald 10 (oppassen dat je niet te strak haakt want anders gaat het bonteffect verloren!)

Zet ca. 31 lossen op + 3 lossen als keerstokje.

TOER 1:  32 stokjes

TOER 2: haak 3 keerlossen als stokje, haak tussen de stokjes een stokje (je kan met je vingers het gaatje tussen de twee stokjes voelen) met in elk 8e stokje 2 stokjes = totaal ca. 37 stokjes.

TOER 3: haak 3 keerlossen en dan tussen elk stokje een stokje.

TOER 4: haak 3 keerlossen als stokje, haak tussen de stokjes een stokje met in elk 7e stokje 2 stokjes = ca. 42 stokjes.

TOER 5: haak 3 keerlossen als stokje, haak dan tussen elk stokje een stokje.

TOER 6: haak 3 keerlossen als stokje, haak tussen de stokjes een stokje met in elk 7e stokje 2 stokjes = ca. 47 stokjes.

Als rand heb ik in elke steek aan de onderkant een lusje gehaakt:
hecht aan met een halve vaste en haak 10 lossen, halve vaste in dezelfde steek en vervolgens een halve vaste in de volgende steek en dan weer 10 lossen haken, halve vaste in dezelfde steek enz.

Voor het koord heb ik ca. 90 lossen gehaakt en aan de uiteinden een knoop gemaakt.
Het koordje gewoon tussen de stokjes aan de bovenkant rijgen, zodat je het kunt strikken.

Draadjes afwerken en klaar!
  

SUCCES EN FIJN WEEKEND!

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...