vrijdag 10 november 2017

KREADOE november 2017


Afgelopen zondag ben ik met mijn zus naar de beurs geweest.
Voor het weekend moesten wij vrij vroeg opstaan, maar ik was ruim voor de wekker wakker. Wij hadden er zin in!

Met het spoordeelkaartje (combinatie van treinkaartje en entree voor de Kreadoe) gingen wij rond half negen op stap. Op Rotterdam-Centraal hadden wij een overstap van circa 20 minuten dus nog tijd voor een kopje koffie bij de Illy.

In Utrecht aangekomen zijn wij met de horde meegelopen. Wat een massa kreatieve mensen! Bij de ingang stond een fikse rij (jammer dat veel mensen voordrongen en wij niet eerst onze jassen in de garderobe kwijt konden).
Al met al ging het vrij snel en hebben later - toen het rustig was - onze jassen gedropt in de garderobe.

Bij de caravan hebben wij de tentoongestelde gehaakte dekens bewonderd, waaronder 1 met vogels. De standhoudster vroeg of wij bekend waren met het haken van de dekens, waarop ik aangaf dat ik er laatst twee heb ingeleverd voor de wedstrijd.           GGDW2018  eerder bericht (klik)

Mijn gehaakte mutsjes voor Innocent waren er teveel om in de daarvoor bestemde doos te stoppen. Ik heb ze bij de stand afgegeven waar ze werden bewonderd en mij werd verzekerd dat het goed terecht zou komen.

Wij hebben heerlijk geslenterd en op ons gemak alle kraampjes bekeken, ideeën opgedaan en een paar kleine dingen gekocht, waaronder een plastic ring om een gehaakte hanger te maken.

Vandaag heb ik een leuk patroon gevonden. Ik heb het een beetje aangepast en een leuk randje erom heen gehaakt.

Dit is de basis van het telpatroon.
Bij gebrek aan winterweer gaan we nu maar zelf onze sneeuwvlokken haken.

Omdat mijn figuur wat groter uit moest vallen heb ik het als volgt veranderd:
haakkatoen 3 - 3,5 wat ik met haaknaald 2,5 mm heb gemaakt
magic ring
in de magic ring 11 stokjes met daartussen 1 losse
extra toer: 22 dubbele stokjes met daartussen 1 losse
daarna verder met het schema zoals het telpatroon (zie link hierboven).

Om de plastic ring 19 vasten
met de 20e vaste het figuur met 1 vaste meenemen
19 vasten om de ring
met de 20e vaste het figuur met 1 vaste meenemen
enz.

randje op de vasten om de ring:
3 stokjes in 1 vaste, 2 lossen, 4 vasten overslaan, in de volgende vaste weer 3 stokjes in 1 vaste, 2 lossen, 4 vasten overslaan enz.

In de laatste toer tussen de eerste cluster: 
3 stokjes, 1 picootje van 3 lossen, 3 stokjes, 
in de volgende cluster: 1 vaste,
3 stokjes, 1 picootjes van 3 lossen, 3 stokjes,
in de volgende cluster: 1 vaste,
enz.



FIJN WEEKEND!
ANNA

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...