zaterdag 31 januari 2015

Frivolité - Needle tatting - KROMME NAALDEN.....

 
 
Dit kunstwerkje is gemaakt met een zogenaamde tatting-naald, het wordt in het Nederlands ook wel frivolité of naaldkunst genoemd.
 
Om deze "nieuwe" handwerkvorm uit te proberen heb ik als eerste een gewone stopnaald gebruikt, dat ging aardig, alleen het oog van de naald is dikker dan de naald, dus was het soms moeilijk om de draad er doorheen te trekken.
 
Omdat dit toch wel een leuk karweitje is (het duurt wel even voor je resultaat hebt) bestelde ik echte tattingneedles - dit zijn naalden met een oog dat even dik is als de naald zelf waardoor de draad dus moeiteloos er doorheen getrokken kan worden.
 
Jammergenoeg bleken deze naalden niet sterk genoeg te zijn, op de verpakking stond dat het stainless steel (roestvrij staal) was, maar al snel trokken de naalden erg krom.
 
Ik heb contact gezocht met de verkoopster maar die zei dat ze deze naalden (Havel's sewing) al jaren verkocht en zij nog nooit klachten had gehad, ik zou ze verkeerd hebben gebruikt, dus sorry, punt uit.
 
Later zag ik op het internet ook naalden van DMC.
Voordat ik ergens anders nieuwe naalden ga kopen wil ik graag advies van mede-handwerksters.
 
Wie kan mij helpen met advies?
 
FIJN WEEKEND!
 
 
 

 


Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...