zondag 20 november 2011

zigzag haakversiering

In september zag ik op het internet het patroon met zigzag-stokjes.
(http://hooksandyarns.blogspot.com/2011/09/round-wiggly-pillow.html)






 
Ik begon ijverig aan dit ronde kussen; ik had nog wat restjes garen gekregen die ik voor dit uitprobeersel wel kon gebruiken. Toen het ronde kussen was gehaakt wilde ik een goedkoop rond binnenkussentje, nergens te vinden natuurlijk. Rond is op het ogenblik helemaal niet in de mode. De winkeljuffrouw van de zaak waar ze kussens maken zei: "stop er gewoon een vierkant kussen in". Dat was een goed idee, want bij de Wibra zag ik een sierkussentje voor € 2,-. Ik heb de twee gehaakte rondjes er omheen gedrapeerd en het door middel van een doorgeregen koordje door een rij lussen bij elkaar getrokken.













De kleuren zijn niet zo mooi omdat het restjes zijn, maar het idee is heel leuk en natuurlijk kan je er ook iets vierkants van maken.



1 opmerking:

hooksandyarns zei

Your pillow turned out very pretty. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...